Vecka 40

Veckan börjar med strålande sol.
Vi passar på att binda Lönnrosor nu när Lönnen har så vackra färger.
 
Bara att vika på mitten mot skaftet och rulla ihop. 4 - 5 blad /ros. Bind med en liten tunn ståltråd.
 
Nille och Lone håller i lekgympan.
Idag ska vi leka kinesiska muren säger de.
 
Barnen delas in i 4 lag.
 
På muren står Anton och Isabella och vaktar.
 
Nu gäller det att få över en skatt (ärtpåse) till sitt bo.
Men vakterna var tuffa och släppte inte igenom så många.
 
En gång i veckan lär vi barnen en ny lek.
Det kan vara en ute- eller innelek.
Här leker vi namnkull.
 
Blir man tagen måste man stå still med båda händer utsträckta.
Nille befriar mig genom att klappa i mina händer och säga sitt namn.
Sedan sträcker han ut sina händer så jag kan klappa i hans och säga mitt namn.
Sedan är man fri. 
 
Det här tyckte barnen var en kul lek och alla ville så klart vara tagare.
 
En bra rastlek som inte kräver material.
Nytt! Nu har vi börjat göra en lekpärm där vi samlar alla lekar som vi har
lekt den här terminen, både med bild och enkel text.
Där kan barnen färska upp minnet på en lek som de har glömt.
 
 
Idag är det fredag och fredagsmys hos oss.
Anton och Elliot har planerat något kul.
Nästa vecka får ni se vad de hittade på.
 
Många har redan varit duktiga och lämnat in höstlovslappen.
Vill bara påminna de som inte har gjort det att på måndag är det sista dagen,
då vill vi att ni lämnar in den.
 
Ha nu en jättetrevlig helg!
fritidsfröknarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback