Vecka 51

Den här veckan har vi haft julavslutning både på fritids och i skolan.
På fritids hade vi en julfest på onsdag eftermidagen med dans kring
granen och glass till mellanmål.
Mitt under fikan så kom tomten in till oss och delade ut en massa julklappar.

image139
Dans kring granen.

image140
Långdans runt i skolan.

image141
Det ska bli gott med glass.

image142

image143
Det var trångt, men finns det hjärterum så.....

image144
Sedan kom tomten, Rasmus tittar försiktigt på avstånd.

image145
Elin hämtar sin julkapp.

image146
Alex var modig och gav tomten en kram.

image147
Sedan åt vi upp vårt fina pepparkakshus.
Det smakade riktigt gott.

JULAVSLUTNING I SKOLAN
image148
Orion stod för underhållningen på avslutningen.
Som pricken över i kom Dan Bornemark och spelade.

Dan´s barnskiva TRAMS har blivit grammisnominerad.
Om man vill kan man gå in och rösta på den.
När man röstar är man automatiskt med i uttlottningen
av biljetter till Grammisgalan i Globen.
KLICKA HÄR så kommer du direkt till grammis sidan.

Vi på Orions fritidshem önskar alla en
god jul och ett gott nytt år.


OBS! Uppdaterat den 21/12
Gå in under kommentarer och se vad Maria och Dan Bornemark
har skrivit och hälsat till oss.
Dan har även skickat med en länk till en ny video till TRAMS-skivan.
Jag lägger in den här under.


Ha en riktigt god jul alla önskar, Helena.

Kommentarer
Postat av: Maria

hej på er alla.
Jag tyckte att ni var jätteduktiga på julavslutningen. Kul att få se er uppträda. Vilken härlig julfest ni hade i onsdags. Ni verkar ha det så kul på fritids jag saknar det.
Sist vill jag önska alla en god jul och ett gott nytt år.
Kram Maria

2007-12-21 @ 11:43:04
Postat av: Dan Bornemark

HEJ alla på Orion!
Tack för idag och tack för en superhärlig TRAMS-höst hos er! Ni har varit SÅ bra och kul och alla som gjorde texter till julavslutningen kan känna sej riktigt stolta och coola! :)
Vi ses i vår. Jag kommer gärna förbi, så kan vi jamma lite på de nya instrumenten.
Kolla in en liten nyklippt videogrej från TRAMS-skivan på www.danbornemark.se ! Jag kommer att lägga upp lite andra roliga grejjor där under våren dessutom. Håll Grammistummarna och rösta om ni vill (SENAST 24 dec!, obs snart!!!).
Ha ett riktigt skönt jullov nu! Det är ni alla värda. Tjing! -dB

2007-12-21 @ 16:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback