Vecka 22

Hej!
Nu närmar sig sommarlovet med stormsteg.
Förut när det var så kallt har man inte riktigt fattat att det var så lite tid kvar på terminen,
men nu har värmen hittat hit igen så nu känns det som sommar på riktigt.

Under sommarlovet kommer vi inte att vara så aktiva med bilder och rapportera vad vi gör
här på bloggen.
Kameran kommer vi att ha med oss ändå, men bilderna kommer att läggas in när det finns tillfälle och tid.
Det kan även bli efter sommarlovet då allt blir som vanligt igen.
Så nästa vecka blir det sista inlägget för den här terminen.


Böjan av veckan är fortfarande grå och mulen.

  

Philip och Sebastian kastar frisbee till varandra.


Vem som ska duka till mellanmål är den ständiga frågan och ibland frågar de redan 
vid frukosten vems tur det är.


Elin O är en van dukare, så här går det undan.


Hur många brödkorgar och påläggs tallrikar behöver vi, undrar Sasha.


Senare i veckan kom äntligen solen.
Mmm, så härligt att ligga och rita ute på pingisbordet.


Killarna turas om att ta fart på varandra. En sitter ner och en står och tar fart.


Sofie och Rasmus har en koja i "skogen".
Det är en prinsess-koja säger Rasmus.


Molly är en tuff tjej. Hon vågar klättra ända upp i himlen.


Sasha och Lina är kompisar.
Sasha visar Lina sin väv och Lina får också prova på att väva.


Överallt händer det saker och fantasi har barnen gott om.
Niclas har hittat en gammal påse som han fyllt med sten. Den ska han släpa upp till kojan.

Idag fredag ska vi baka rabarberpaj med vaniljsås.
Hur det går får ni se nästa vecka.

Nu har barnen börjat att ta hem sina plantor.
Hoppas ni får glädje av dem i sommar.

Ha nu en trevlig SOLIG helg.

Fritidsfröknarna.





 


Kommentarer
Postat av: ramy drira

hej jag tror att ni tjäder mig lite jag kommer kanske så härligt att jag kommer att börja i min gammla skola för att jag har saknat mina gammla vänner och lärare

2012-08-02 @ 18:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback