Vecka 45

Hej igen.
Hoppas att lovet var bra.
Vi som var på fritids hade det också bra.
Lite mindre barn än som var anmält men vi som var här hade roligt.
 
Det märks att ettorna börjar få kläm på läsningen nu.
Här sitter Wilmer och lyssnar på när Alexandra "berättar läser" för honom.
Men vilken inlevelse i rösten. Bättre än vad många vuxna kan.
 
Några pumpor hänger fortfarande kvar men annars är det farsdags pyssel den här veckan.
 
Här pågår paketinslagning till far.
 
Alla höstlöv har roat alla den här veckan.
 
ja, vad kan man mer ha en kick till?
 
Kreativiteten flödar när det gäller att samla löv.
 
Sen är det härligt att slänga sig i löven.
Vi fröknar får inte en chans att hoppa i den.
 
I samlingen pratade vi om förmågorna som vi tränar på fritids från Lgr 11.
Jag sa till barnen, - Vilken kreativitet jag ser. Då säger Alicia, - Ja, vi samarbetar också.
Goa ungar.
 
Här kommer Tova med ett stort lass.
 
Avslöjar inte vem som gjort den här fina nyckelringen men
jag tror det är en pappa som blir glad.
 
 
Ännu mer kreativitet. Efter kvälls sagan så satt sig alla
flickorna på en rad för att fläta varandras hår.
Jag var tvungen att rusa efter kameran.
 
Underbara barn har ni, ska ni veta. 
Vi kan ha långa samlingar och sjunger var dag och alla är med.
Alla härliga kommentarer som vi får och mysiga stunder.
Kan man ha ett bättre jobb?
 
Tänk på att det är kallare ute nu så barnen 
måste ha vantar och mössor med.
Fick låna ut 5 par vantar i veckan till små kalla fingrar.
 
Ha nu en trevlig helg.
Astrid och Helena
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback